I'm from Borås. A 45 minute drive from Gothenburg.

lami3d wrote:maybe zlatan get one !
lami3d wrote:sorry but i was thinking about zlatan reputation in sweden and i'm not disappointed by your point of view lol
i don't like him too![]()
sorry again Noren !!
simon_srp wrote:Tjena
Vi skrev ut lite med Raise egna material i början. Men våra utskrifter kräver ofta nära 2kg och då behöver vi ha stora rullar![]()
Tillverkar formlådor till vårt gjuteri i Svedala. Dessa använder dom till att forma sandkärnor.
Du är välkommen på studiebesök. Vore trevligt om det går att diskutera skrivaren och våra utskrifter för att se vad dina erfarenheter kan ge oss. Jag kan skicka mina kontaktuppgifter via PM.
Just nu har vi haft strul med höger extruder-motorn som slutet fungera av någon anledning. Vi fick en ny extruder skickad till oss på garantin men den visar exakt samma tendens. Så nu är frågan vad det beror på.... Återstår att se vad Raise svarar.
Noren wrote:simon_srp wrote:Tjena
Vi skrev ut lite med Raise egna material i början. Men våra utskrifter kräver ofta nära 2kg och då behöver vi ha stora rullar![]()
Tillverkar formlådor till vårt gjuteri i Svedala. Dessa använder dom till att forma sandkärnor.
Du är välkommen på studiebesök. Vore trevligt om det går att diskutera skrivaren och våra utskrifter för att se vad dina erfarenheter kan ge oss. Jag kan skicka mina kontaktuppgifter via PM.
Just nu har vi haft strul med höger extruder-motorn som slutet fungera av någon anledning. Vi fick en ny extruder skickad till oss på garantin men den visar exakt samma tendens. Så nu är frågan vad det beror på.... Återstår att se vad Raise svarar.
Låter spännande.
När det gäller slumpmässiga fel på motorer eller övrigt som är placerat på extrudern så är brott i flatkabeln ett vanligt förekommande problem. Jag har fått byta kabel två gånger.
Det finns ofta extra kabel inuti maskinen som du kan dra fram en ny bit av. Klippa av den dåliga delen. Och trycka dit en ny kontakt. Se bara till så att du får kontakten åt exakt rätt håll. Lätt att sätta på baklänges.
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests