Vi har ingen tidigare erfarenhet av 3D skrivare så jag kan tyvärr inte säga något om det.
Har haft en del strul med vår skrivare. Axelkopplingar som inte satt åtskruvade och saknade varsin set-skruv. Detta ledde till en del smygande problem och tillsist ett haveri.
Nu är vi igång och kör igen. Än så länge kör vi på standardinställningar för att "hitta rätt" innan vi provar oss ut på ny okänd mark.
Just nu provar vi även att skriva ut i Prima Select PLA Pro. En variant av PLA som du efteråt kan ythärda i en vanlig ugn för bättre egenskaper och med minimalt krymp.
Jag provade att härda en detalj. Men några av ytterlagrena har inte smällt ihop på flera ställen runt om detaljen vilket ledde till att det blev bubbligt överallt. Dessutom slog sig vår detalj och blev skev.
Utöver det så är fördelen med PLA Pro att den ska skrivas med 120mm/s, så skrivtiderna minskar vilket är bra om man ska skriva ut mycket och hela tiden (som vi vill

). Min känsla är att den också verkar den bli lite känsligare för underextrusion om det blir för mycket friktion på tråden.
Höj upp kåpan också. Annars ligger guide-rören emot och skaver. Dessutom när den skriver i ytterkanten så blir trycket mot kåpan så stor att guide-rören har vikt sig för oss och nypt till tråden. Detta ledde till att tråden drogs av och utskriften fick avbrytas eftersom den fortsatte skriva utan tråd (tråden gick alltså av över sensorn)